zondag 27 juni 2010

253. Drie mannen in een boot

"Ik kan niet stilzitten en andere mensen zien zwoegen en werken. Dan vlieg ik overeind en ga leiding geven, loop rond met mijn handen in mijn zakken en vertel ze wat ze doen moeten. Dat is mijn energieke natuur. Ik kan er niets aan doen."

Bovenstaande quote typeert aardig het soort humor van dit boek van Jerome Klapka Jerome uit 1889. Gekocht in de ramsj omdat ik de naam van de schrijver (positief) kende uit een citatenboek. Blijkt aardig verhaal over drie mannen en hun hond die de Thames afreizen met een bootje en geen idee hebben van wat ze allemaal aan tegenspoed te wachten staat. Schijnt destijds een enorme bestseller te zijn geweest. Om dat te begrijpen moet je waarschijnlijk meer weten over de geestesgesteldheid van de gemiddelde lezer eind negentiende eeuw. Nu is het gewoon een vermakelijk boekje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten