zondag 6 juni 2010

118/1001. Bidden wij voor OWEN MEANY

 In boekenkasten van bevriende stellen zie ik (al te) vaak meerdere dikke pillen van John Irving staan. Ook bij ons thuis staan er drie. Nu heb ik er voor het eerst ook eentje gelezen. Volgens het 1001-boekenboek gelijk zijn beste werk, en ik moet toegeven, het boek heeft indruk op mij gemaakt: toegankelijk geschreven, soms zo beeldend dat ik scenes voor me zag en nog steeds zie, spannend - vooral vanwege de vraag hoe Owen aan zijn einde gaat komen, humoristisch, interessant vanuit de beschouwing van Amerika tussen begin jaren 50 tot en met 1987 - inclusief hetgeen de Vietnamoorlog losmaakte. Ik werd - ondanks de mij meestal niet zo aansprekende thematiek van geloof, twijfel aan het geloof en wonderen - echt gegrepen door het verhaal. AANRADER.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten