donderdag 4 maart 2021

865. Beween the Woods and the Water

Ooit werd dit boek / deze reeks me aanbevolen door goede vriend Sybrand. Voor mijn verjaardag kreeg ik deel 2 van deze beschrijving van de wandeltocht van Patrick Leigh Fermor van Hoek van Holland naar Constantinopel in 1933 (289 pagina’s, 1986). Hij was toen 18 jaar jong maar schreef het verslag in de jaren tachtig. De wandeltocht is indrukwekkend, de beschrijving fraai; in een periode dat Europa binnenkort heftig gaat veranderen. Maar... Het taalgebruik was voor mij soms wat te bloemrijk en er komt een beeld op van heel geprivilegieerde jongeman die van kasteel naar landhuis mag wandelen, mee mag doen met de jacht, tripjes en diverse vormen van luxe. Inspirerend om ooit zelf in die regionen te gaan wandelen maar de andere delen hoef ik niet per se te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten