maandag 23 juni 2014

563. De drie stigmata van Palmer Eldritch

Ik heb al eens eerder science fiction (essef!) van Philip K. Dick gelezen (te weten: The Man in the High Castle & Do Androids dream of electric sheep?) en was toen positief onder de indruk. Toen ik dit werk voor minder dan een euro op de boekenmarkt op het Korte Voorhout zag liggen - met een roze erwtje als bonus op de kaft! - heb ik dan ook meteen toegeslagen. De stigmata waren echter of te hoog voor mij gegrepen of de schrijver faalt in het toegankelijk brengen van zijn grootse inzichten over het thema 'religie (door drugs)' (1964/1972, 225 blz.). In het verhaal is niet altijd duidelijk wat 'waar' is en wat drugsgeïnduceerd. In combinatie met de voor mij niet altijd helder te volgen 'diepe' filosofische beschouwingen was het niet een heel geslaagd vakantieboek. Ik had het boek wel in een dagje uit, dus kennelijk kon ik het ondanks deze bezwaren niet wegleggen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten